Treningsgrupper

Leder junior/barneidrett: Per Kristian Fylling, junior@moss-skiklubb.no

Trener Skileik: Aurora Braathen, sbaurbra@gmail.com

Leder senior: Cathrine Holme, erkholme@online.no

Ansvarlig for politiattester i Moss Skiklubb er Henning Dalbye.

Alle ansatte og frivillige som skal utføre oppgaver for Moss skiklubb som innebærer et tillits- eller ansvarsforhold overfor mindreårige eller mennesker med utviklingshemming, skal avkreves politiattest.

Her finner du er informasjon om politiattest:

Norges Idrettsforbund

Politiet.no

Skileik

Aldersgruppe 5 – 9 år. Moss skiklubb tilbyr skileikaktivitet både på barmark og på ski.

Aktivitetene vil være vesentlig lek og moro, både med joggesko på bena og med ski når det er snø.  Det legges opp til aktiviteter som utfordrer barna ute i naturen og hvor de får allsidige utfordringer som utvikler barnets koordinasjon , balanse og motorikk .

På ski legges det ikke opp til teknikktrening, men barna gis utfordringer og oppgaver gjennom lek på ski som gjør at de får et naturlig bevegelsesmønster med ski på bena.

Skileik foregår på onsdager fra kl. 1800 til 1900. Sted er enten Noreødegården eller Skihytta.

Juniorgruppa

Aldersgruppe  9 – 18 år.

I alderen 7 – 9 år gis det et treningstilbud for de som er motivert for det, og som ikke ønsker å fortsette med skileik.

Vi deler inn i treningsgrupper etter alder og ferdigheter. Det er ingen «vanntette skott» mellom gruppene.  Utøverne kan derfor bli flyttet litt mellom gruppene. Vi forsøker også å la noen av de yngre «hospitere» litt i de eldre gruppene.

Treninger i Moss skiklubb vil foregå hele året med en kort pause i april måned. Vi legger opp til allsidig trening, med løping, rulleski og sykling på våren og sensommer, og med mer spissing mot langrenn utover høsten og frem til vinteren kommer.  Fra desember til april vil mesteparten av treningen foregå på ski. Vi oppmuntrer alle til å drive med forskjellig type idretter i sommermånedene. Vi ønsker allsidige utøvere som synes det er morsomt med trening og aktivitet utendørs.

Har du som forelder lyst til å trene i et fellesskap samtidig som barnet ditt er på trening? Sjekk ut informasjon under «Seniorgruppa».

Seniorgruppa

Seniorgruppa vil fortrinnsvis ha treninger på onsdag kveld kl. 18.00-19.30. Vi møtes fra uke 41 ved rulleskianlegget/bålhytta på Norødegården. Ta med skistaver, drikkebelte og hodelykt. Treningen foregår i og rundt lysløypa/skihytta. Treningene vil i all hovedsak ledes av en fra gruppa. Følg oss på Treningsforum Moss skiklubb senior for oppdatering om ukas økt, oppmøtesteder, tider og invitasjoner.

MEDLEMSINFO

KONTAKT OSS