Skiarena

Vår flotte skiarena ligger på Noreødegården og den er stadig i utvikling. På selve arenaen er det asfaltert til gode forhold for rulleskitrening vår, sommer og høst. Denne løypen 1,3km lang og opplyst på kvelden. I samme løype vil det produseres kunstsnø på vinterstid for å sikre så lang skisesong med så stabile forhold som mulig.

På vinterstid kan du se oppdatert informasjon om når løypene sist ble preparert på skisporet.no.

Skiarenaen er åpen for alle som ønsker å benytte den til trening, og vil du besøket anlegget kan det være greit å ha lest gjennom disse punktene for trivsel i løypene. Du kan støtte oss i vårt arbeid med å melde deg inn som medlem eller vippse et bidrag til Moss skiklubb på vippsnr. 126147.

God tur!

Løypenettet rundt Moss skiklubb og Skihytta består av flere, flotte turløyper man kan benytte året rundt. Du kan ta utgangspunkt i Skianlegget på Noreødegården, parkeringen på Vanembukken eller selve Skihytta.

Noen turforslag for vår, sommer eller høst kan du finne feks på ut.no

Og forslag på skiturer ved oppkjørte løyper kan du finne på skisporet.no. Søk da på vanembukken eller Noreødegården.

Informasjon om løypene nord for Ødemørk finner du på skiforeningen.no eller appen iMarka.

Typiske løyper som blir kjørt ved nok snø er:

Vanembukken – Skihytta; 1,5km

Lysløypa rundt skihytta; 1,4km

Store lysløypa; 4,2km

Kunstsnøløypa; 1,1km

Kunstsnøløypa m/Grinvoll; ca 3km

Vinterveien Skihytta – Ødemørk; ca 5km.

MEDLEMSINFO

KONTAKT OSS